Uw cookies zijn uitgeschakeld. Schakel uw cookies a.u.b. aan om uw voorkeuren op te slaan.

We gebruiken cookies om: klantenervaring te optimaliseren, gepersonaliseerde informatie te bezorgen en het delen van info op sociale media mogelijk te maken. De toestemming die u geeft door op 'Akkoord' te klikken geldt voor alle websites van AG Insurance. Lees ook ons cookiebeleid en onze privacyverklaring.

Meer weten


spacer.gif
Geplande opname met Medi-Assistance

Op het kaartje dat u ontvangen hebt staat heel wat nuttige info, zoals bv het telefoonnummer van Medi-Assistance dat u kan bellen indien u wordt opgenomen in een ziekenhuis.

 

1. U neemt contact op met ons service center: De beheerder zal u op basis van de gegevens op de kaart alle informatie kunnen verschaffen over uw waarborgen, u bevestigen of uw ziekenhuisopname al dan niet ten laste zal worden genomen en u eventueel het derdebetalerssysteem toekennen.

 

2. U ontvangt vervolgens een bevestigingsbrief Medi-Assistance in 2 exemplaren (één voor u en één die u aan het ziekenhuis moet overhandigen).

 

3. Een dubbel van deze bevestigingsbrief wordt eveneens aan het betrokken ziekenhuis overgemaakt, zodat het ziekenhuis het administratief dossier reeds kan voorbereiden.

 

4. Voor de aanvullende diensten van Medi-Assistance doen wij beroep op onze bijstandsverlener Inter Partner Assistance. Zij organiseren de bijkomende diensten op uw aanvraag. Hun gegevens zijn terug te vinden op de bevestigingsbrief. Tijdens de postperiode moeten de diensten ten laatste binnen de 30 dagen volgend op het einde van de ziekenhuisopname aangevraagd worden.

 

5. Bij de opname moet u aan het onthaal van het ziekenhuis de ondertekende bevestigingsbrief afgeven. Het ziekenhuis zal de factuur dan rechtstreeks naar AG Insurance sturen. De vrijstelling en de kosten die niet gedekt zijn door het contract, blijven natuurlijk ten uwen laste.